FJORDBILDER

EPIC FJORDS - Images from the fjords

DE 4 FJORDFYLKENE

Klikk på de ulike fylkene på kartet for bilder og mer informasjon. Under finner du også de viktigste linkene for de fire fjordfylkene.

Møre & Romsdal Sogn & Fjordane Hordaland Rogaland Møre & Romsdal Sogn & Fjordane Hordaland Rogaland

MØRE OG ROMSDAL

Region Stavanger
Lysefjorden

Kajakkturer på fjordene.

Kajakker i NærøyfjordenJeg oppdaget en "ny verden" da jeg kjøpte meg kajakk for noen år siden. Følelsen av å gli lydløst gjennom vannet i flott og uberørt natur er fantastisk. Har du en god havkajakk med to vanntette rom kan du ha med nok mat og utstyr for flere døgn i naturen. På vestlandet kan du gjerne kombinere padlingen med flotte turer og skiturer på de omkringliggende fjellene og isbreene. Her kan du lese og se bilder fra padleturer på noen av fjordene og vannene på Vestlandet.

Kajakk på NærøyfjordenKajakk- og Fjelltur på Nærøyfjorden
Vi padlet ut Nærøyfjorden og inn i Aurlandsfjorden. Kajakkene ble satt igjen under Stigen Gård før vi gikk opp til fjellet Beitelen som deler de to fjordene. Fra Beitelen hadde vi en fantastisk utsikt over fjordarmene vi nettopp hadde forlatt.

FJORDS by Visitnorway.com
Credit: Tomasz Furmanek
Med kajakk på Gjende i JotunheimenMed kajakk på Gjende i Jotunheimen
Jeg startet fra Gjendesheim ved Gjende i Jotunheimen. Det var den 14. September, og klokka var halv to. Det var noe skyet, men solen gløttet fram av og til. Det var litt vind, så jeg ville prøve ut det nye seilet som jeg hadde med meg.

Kajakk på LustrafjordenKajakktur på Lustrafjorden
Jeg ankom Skjolden innerst inne i Lustrafjorden om kvelden den 19. mai. Her parkerte jeg bilen ved Ungdomsherberget og pakket mat og utstyr i kajakken før jeg gled ut i fjorden klokka 21:15. Det var ennå ganske lyst, og jeg tenkte å padle bare et lite stykke for å finne en teltplass før det ble mørkt.

Kajakkpadling er en fritidsaktivitet som har blitt veldig populær i Norge de siste årene. Det har resultert i at det har dukket opp mange firmaer som leier ut kajakker og som også kan være behjelpelig med guiding. Mange steder på vestlandet har nå slike tilbud, nedenfor kan du finne linker til noen av dem.

Relaterte Linker:
Romsdal Aktiv - Åndalsnes

Fjord Tours - Geirangerfjord & Norway in a Nutshell

Fjords.com Søk
FJORDS pĂĄ Facebook FJORDS pĂĄ Instagram FJORDS pĂĄ Youtube FJORDS pĂĄ Vimeo FJORDS on Twitter